#innerlijkkind #helendereis #narcisme #worsteling #bememmerendeovertuigingen #patronen #transactioneleanalyse visuele #meditatie #energetisch werk # hoogsensitiviteit #doorbreken
Het lijkt alsof je in coachland maar 2 soorten verhalen ‘mag’ publiceren (het beste kunt inzetten) als het om marketing gaat,
The hero story
Het ene is de heldhaftige overwinning. Je vertelt wat je eerder hebt meegemaakt, hoe jij daar doorheen bent gekomen en dat dit zo fantastisch is dat je het in een methode hebt gegoten waarmee je anderen ook kunt helpen. Want iedereen (uit jouw doelgroep) wil ook net als jij hetzelfde probleem overwinnen en zoekt hier naar de HOE. En die kun jij (als coach of therapeut) uitleggen, begeleiden en deze methode kun je vanaf nu kopen!
The heroic story
Het andere gaat over dat je moedig doorstaat. Je zit nog in de shit zit en je weet nog niet hoe je er uit kunt komen. Het delen hierover an sich is al zo fijn voor anderen om te lezen omdat je daarmee inspireert en hen laat weten dat ze niet de enige zijn. De lezer ervaart een vorm van erkenning en toestemming over hun eigen gevoelens en struggles. Mensen prijzen je omdat je de heroic story durft te delen, je kwetsbaar op te stellen. Het helpt mensen bij hun eigen kwetsbaarheid te komen en eventueel ook te delen, of hoe mee om te gaan. De mensen gaan je knowen, liken en trusten en daarom bij je kopen wat je in de winkel (op je website) hebt staan.
Beide verhalen doen het vaak goed. Krijgen veel bijval.
Ik ben geen marketeer. Ik weet namelijk niet zo goed hoe 1 van deze 2 verhalen te schrijven. Waarom zou het jou iets uitmaken in welke ‘shit’ ik me denk te bevinden. En het overwinnen van persoonlijke stukken is fijn voor mij, maar waarom zou dit bij jou ook werken?
Ik vraag me dus af of er een andere optie is dan de hero of heroic story. Ik ben namelijk van mening dat het niet om mij gaat (ik schrijf me direct uit voor nieuwsbrieven die als onderwerp hebben ‘wat mij nu toch is overkomen’). Maar altijd ben ik in mijn bedrijf bezig voor mijn doelgroep, mijn potentiele klant en mij ex- en huidige klanten. Het gaat nooit over mij. En het lijkt of dit niet zo’n goed verhaal is om te kiezen, om te marketeren voor je bedrijf…
Nadeel van de van A naar B
Ik heb daarnaast ook nog de onhandige insteek (marketeertechnisch gezien dan) dat ik je niet van A naar B breng. Wat ik wel doe: ik breng je van leven ‘buiten’ jezelf, naar leven vanuit jezelf. Technisch, marketeer technisch, zou je kunnen zeggen dat is ook een vorm van A naar B. Maar inhoudelijk en vooral energetisch bekeken is het juist niet dat ik je van A naar B breng. Dat zou namelijk betekenen dat A niet okay is, of B beter. In het marketeren van A naar B zit onbewust, maar onvermijdelijk, een oordeel. En ik probeer je juist te laten zien dat jij als jou zijnde helemaal prima bent. Letterlijk iedere sessie nodig ik je uit te kijken of je kunt stoppen met oordelen, jezelf beoordelen. Of het op zijn minst op te schorten.
Je hoeft (van mij) ook niet een ‘betere versie’ van jezelf te worden.
Er hoeft niets meer, minder, vaker, dikker, dunner, bewuster. Het enige wat ik je toewens, en je bij kan begeleiden als je dat wenst, is dat jij ontdekt hoe je je senang kunt voelen met jezelf.
Met alles wat je over jezelf denkt. En ja, ik nodig je daarbij wel uit te onderzoeken of je je huidige oordelen daarover wilt behouden. Of ze je dienen.
Je okay voelen met jezelf, met alles wat je bent, maar ook onderweg hebt losgelaten om welke reden dan ook. Of je daar okay mee bent, of het nog steeds maakt dat jij je nu senang met jezelf voelt.
En meestal is dat niet zo, daarom komen mensen bij mij, dat snap ik en dat snap jij.
Hoe ik werk
Wat ik mag doen bij mijn klanten (welke tools, wat ze nodig hebben) weet ik nooit precies van te voren. Het enige wat ik hoef te doen is mij af te stemmen op wat de persoon voor mij nodig heeft en daar een doorgeef luik voor mogen zijn. Hierbij ga ik juist zo veel mogelijk mijn ego ‘on hold’ zetten, wat ik denk dat voor jou zou kunnen werken is niet het uitgangspunt! Ik heb te luisteren, te verstaan (!) naar wat jij nodig hebt en je daarbij te ondersteunen. Dat is werkelijk anders werken.
Daarbij komen verschillende tools en thema’s voorbij zoals innerlijk kindwerk, helende reis, narcisme, jezelf afwijzen om bepaalde acties die je hebt gedaan waar je nu nog enorm mee worstelt, transactionele analyse, visuele meditatie, energetisch werk, hoog sensitiviteit, enzovoort.
Het lastige van een lijstje geven kan zijn dat als mensen HUN onderwerp niet herkennen, dat ze dan denken dat ze niet op de juiste plek zijn bij mij. Maar ik word telkens verrast met alle verschillende onderwerpen waar klanten voor bij mij komen.
In deze ‘loop’ zitten kost enorm veel energie. En ik mag hen begeleiden uit deze loop te komen, het te doorbreken.
Ik heb ontdekt dat ik een speciaal talent heb om te verstaan waar jij vastloopt in je doen, door de dingen die jij denkt. Je denkt een verhaal, onbewust, iedere dag weer. En dit verhaal maakt dat je dingen doet én laat! Ze bepalen je denken, je handelen, je emoties, je werk, je relaties, je leven.
Als je je niet senang voelt, en je komt daarvoor bij mij, ga ik je helpen bewust te worden van dit verhaal dat jij onbewust denkt. En dat te doorbreken, zodat er gelegenheid ontstaat voor een nieuw verhaal.
Dat is wat ik doe. Niet van A naar B, maar van je je niet jezelf voelen, niet blij met jezelf voelen, naar dat doorbreken, zodat er een manier kan worden vormgegeven waarin je wel okay met jezelf bent.
Missie-onderneemsters
Hierbij begeleid ik juist ook veel vrouwen waarvan het hun missie is bij te dragen de wereld een stukje fijner en lichter te maken. Als coach, therapeut of kunstenaar hebben ze een praktijk, centrum, bedrijf maar lopen hier (ook) in vast. Dit is de doelgroep die mij zeer aan het hart gaat, want als zij vastlopen, kunnen zij op hun beurt weer niet ander mensen helpen.
Een marketeer zou adviseren dat ik nu blije ervaringen van anderen weergeef. En minstens 3 voordelen opnoem van werken met mij. (Dat kan allemaal, klik dan op ‘met mijn werken’ waar je mijn aanbod vindt). Wat meer bij mij past, en ook bij mijn klanten; ga voelen of wat ik hierboven schrijf bij jou resoneert. Ga bij jezelf na of dit is wat jij nodig hebt. Ga je richting een ‘ja’ en wil je die onderzoeken, dan nodig ik je uit contact op te nemen een afstemgesprek met mij in te plannen. Ik help je dan heel duidelijk te voelen of je die ja OF nee voelt om met mij samen te werken. Want die nee is net zo belangrijk, het gaat namelijk niet om mij.
Ik besef me; in dit hele relaas hierboven staat x keer het woord ‘ik’ genoemd. Terwijl het juist bedoelt is om aan te geven dat het vooral over jou gaat, mijn klanten, mijn volgers. Vandaar dan nu ook de vraag; zullen we het nu over jou hebben? Wat jij nodig hebt om te leven vanuit jouzelf, vanuit jouw zone of genius met de prachtige talenten die jij wilt bijdragen om de wereld een stukje fijner en lichter te maken? Hoe je dat nog meer en vanuit ontspanning kunt gaan doen? Zonder al die saboterende stemmetjes? Mail me als je je verlangt dat het anders mag gaan, gaan we ons afstemgesprek inplannen! ans@studiosprankel.info