Bezielde ondernemer, maar schijnt jouw licht nog niet zo fel?

Bezielde ondernemer, maar schijnt jouw licht nog niet zo fel?

Voor de missiewerkers onder ons, die hun talent, missie, bijdrage via hun bedrijf in de wereld brengen. En dan specifiek zij die nog niet voldoende klanten hebben.

#bedrijf #ondernemer #energie #blokkade #doorbraak #persoonlijke ontwikkeling

Als je een gewichtscoach kent, of een administratieondersteuner, dan lijkt het alsof het werk van hen logisch(er) is. Het lijkt heel logischer dat zij heel eenvoudiger veel klanten aantrekken – meer dan jij wellicht-. Zij hebben hun dienst of product schijnbaar eenvoudiger in een heel herkenbaar iets gegoten. Bovendien, veel mensen worstelen met hun gewicht. Veel mensen worstelen met hun administratie of willen er geen tijd aan besteden en schakelen er iemand anders voor in. Dus er ligt een pakket van x sessies of x uren, ter ondersteuning dat je kan afnemen met als resultaat je BTWaangifte geregeld of een gezonder gewicht.

Als je daar zo van een afstandje naar kijkt, dan heb je als oordeel dat het werk van deze coaches nu eenmaal makkelijker af te nemen is voor potentiele klanten, dan jij…

Je vergeet gemakshalve dan dat zij ook kunnen worstelen met meer maand over aan het eind hun besteedbare  geld. Dat kan zijn vanwege een ‘te kort aan klanten’ maar onderliggend zou je het volgende kunnen zien. Ze kunnen zich onzeker voelen. Over hun aanbod. Over de kwaliteit van het werk. Over hun uiterlijk, over hun waarde. Dat maakt dan dat ze zich inhouden. En niet volledig zichzelf zijn. En zich dus ook niet presenteren op zo’n manier dat anderen –potentiele klanten- herkennen dat zij het aanbod van die coach nodig hebben.

Ik ken coaches met prachtige producten, die niet zichtbaar durven zijn. Die hun licht nog niet vollop durven laten schijnen, omdat ze dan hun moeder of broer gaan passeren. Of omdat juist op zichtbaar zijn nog een enorme angst ligt. Terwijl ze zo veel moois kunnen betekenen en het zo jammer is dat niet meer mensen door hun geholpen kunnen worden. Omdat die mensen -potentiele klanten- eenvoudig weg niet weten dat ze die hulp kunnen halen bij hen!

Jij als bezielde ondernemer

Nu naar jou, ik weet dat velen van jullie je vergelijken met die coaches die makkelijk meer zichtbaar zijn met hun ‘meer logische product’.

Ja hun product of dienst is logisch, eenvoudig herkenbaar en daarmee lijkt het makkelijk afneembaar. Dat wil niet zeggen dat waar jouw bedrijf/jij mee kan helpen niet logisch is.

Je hebt alleen nog niet dat ene logische van jou gevonden. Dat zo eenvoudig doeltreffend is.

Niet omdat het er niet is. Maar omdat jij nog niet heb gevonden.

Of nog niet geaccepteerd.

Nog niet beaamd.

Of nog niet toegestaan dat dat ene wat jou zo makkelijk afgaat iets is waar anderen op zitten te wachten! Waar ze zelfs geld aan willen besteden omdat het voor hen een oplossing is waar ze op zitten te wachten.

Om hier te komen heb je dus nog iets te doen op dat vlak; dit laat zich omschrijven door de ruime term ‘innerlijk werk’.

Innerlijk werk

Een stuk je over mij; ik dacht dat ik geen energie had. Ik dacht dat ik niet voldoende tijd had. Dat mijn aandacht en energie werd opgeslokt door een aantal dagelijkse dingen, en dat er niets bij leek te kunnen. Toch bleef ik klanten krijgen die door mij geholpen wilden worden. En als ik dan een sessie had, dan was er geen tekort aan tijd, aandacht, energie.

Dus, nog meer vertrouwen was voor mij nodig om open te staan voor de mogelijkheid dat het wel en en naast elkaar zou kunnen bestaan. Ik hoef daarover niet (meer) te strijden. Ik had te leren dat ik de strijd mag loslaten.

En zo is het voor een ieder weer verschillend wat nodig is.

Ja tuurlijk helpt het als je niet 20 maar slechts een paar, of misschien maar 1 aanbod in je etalage zet. Dat je daarvan precies helder hebt wat voor antwoord het op welke vraag biedt. Zelfs als het gaat om het ene product dat een sessie traject van 5 x betreft en daarbij heel diverse vraagstukken van klanten kunt krijgen. Als jij maar voor jezelf helder hebt, en er voor durft te staan dat je DAT aan je kant kan bieden.

In je eigen energie staan

Dat vraagt om een hele andere benadering dan de ‘technische’ kant van het al dan niet hebben van een gesmeerde website en goed lopende funnel. (Dat zijn dingen waarbij ik je dus niet kan helpen.) Maar IN jouw energie staan, zijn en juist daardoor jouw ‘thing 2 do’ bieden aan klanten waarmee die klanten verder komen; dat is waar juist mijn klanten nog onzeker over zijn en ik ze bij kan helpen!

Het is JUIST de bedoeling dat wat je zo eenvoudig afgaat, wat zo dicht bij je ligt, gaat inzetten. Moeiteloos je licht verspreiden.

A. Rozendal

En ja, daar ook geld voor mogen ontvangen. Juist. Want anders ‘droogt de bron op’ en kun je niet meer geven. Inkomsten zijn op die manier faciliteren, zodat jij ermee door kunt gaan.

Ben je nu al een paar keer bijna afgehaakt bij het lezen van dit stuk? Is het toch wel erg spannend, moeilijk, uitdagend? Maar, bleef je ook doorlezen omdat er iets in je geraakt wordt, een verlangen voelt, waarin je herkent dat je iets te doen hebt maar dat nog niet lukt?

Wat voel je dat het jou wil zeggen?

Wil je hier hulp bij, van mij? Stuur me dan een bericht. Gaan we samen even beeldbellen, afstemmen of ik hier iets voor jou kan en mag betekenen. (Heel concreet kun je vervolgens als je de ‘ja’ bij mij voelt een Doorbraaktraject afnemen of een traject van 5 sessies.) ans@studiosprankel.info